fredag 13 juli 2012

Bråck, Breed och Beef in LA

Så var man då framme i Los Angeles efter en lång och lite småtuff resa. Släppte garden lite på det där med flygplanskosten och missade att oddsen är lite större för skumma ingredienser (läs "frön & nötter") om man bokar glutenfri kost så med en timme kvar till landning var det läge att tömma nödladdningen tabletter i ett ljummet glas vatten och hoppas på det bästa. 10 000meter upp är det dumt med anafylaktisk chock..
Det var iofs extremt klantigt och dessutom på säkert den första resa på 8 år när jag inte fått med mig hela reseapoteket. Iofs halvt medvetet eftersom jag vet hur kinkigt det kan vara ibland när man har halva Astra Zeneca i handbagaget..

Nåväl - det gick ju vägen till slut och nu är jag inkvarterad i limbo mellan LA och Carson på ett hotell som visar sig sakna bar och restaurang men de lyckas iallafall med bra äggröra till frukost vilket är ett plus och har både pool och "whirlpool spa".

Fick dessutom en snabb telefondiagnos från Sabbatsberg strax efter frukost lokal tid och visst har jag diskbråck trots alla motsägelsefulla indikatorer.
Tydligen inget stort men ändock ett tydligt i länden på höger sida och har också tight kring en nerv lite högre upp. Ska be om mer detaljer när jag kommer hem.

Eftersom tävlingarna inte börjar förrän imorgon har dagen annars spenderats med en favoritaktivitet; Promenera mer elle mindre planlöst tills du går vilse och sen gå hem igen. Enligt Googlemaps landade dagen på ca 35km, tyvärr mestadels genom trista bostadsområden men jag hann med Redondo Beach där jag möttes av en Crossfit 3D-tröja och de enda posters jag sett för Games och fick dessutom se lite sjölejon, pelikaner och en patrullerande trekantig fena som dök upp längs med stranden nedåt Torrance beach.

 

Såg också ryggtavlan på en regionalströja här på hotellet och plötsligt låg det en trave "Boxlife Magazine" i receptionen nu när jag kom hem efter middagen.

En 1 lbs Prime Rib med sallad och dessutom är kvällsläsningen räddad!

I fighten mot jetlagen blev det lite klädshopping på kvällskvisten och när jag förklarade för kassörskan att jag var här för Games fick jag kommentaren: "Yeah, I've heard about that.. those crossfitters seems to be a different breed" ;)


1 kommentar:

  1. Bra med diagnos, då kan du påbörja vägen tillbaka på riktigt! Önskar dig ett snabbt tillfrisknande!

    SvaraRadera