tisdag 31 juli 2012

Metcon-illamående

Middag med nåt glas vin för mycket i lördags och det kombinerat med jetlag'en som fortfarande sitter i resulterade detta i ännu en dag av trötthet och huvudvärk.
Inatt var första gången på en vecka jag lyckades sova mer än 5h så det vore synd att säga att man är i topptrim. Dock en härlig träningsvärk från passet i lördags och inga egentliga känningar i ryggen.

Härlig cykeltur i motvind till Nordic och anlände strax innan skyfallet.

Shoulderpress
3-3-3-3-3
40-50-55-57,5-58,5kg
Inte mycket att säga. Fokus på form.

Squat Combo 2FS/2BS
75-75-85-95kg
Intressant nog kändes 95 nästan lättast. Kan bero på bättre koncentration och timing eftersom 75kg's-lyften nog gick lite väl sakta och djupt.

DoubleUnders 5 min
Som bäst 10 obrutna och några 5'or och en 9'a. Tragiskt nog relativt nöjd.

WOD - 4 Rounds For Time
10 Pullups
20 Wallball 10kg/3m
30 Russian KB-swing 24kg

Metcon: 15.09
Tyckte att det såg lite lagom "enkelt" ut när jag skrev ned den på papper men passet var värre än jag trott. Första varvet på drygt 2 min med allt obrutet men sen gick det snabbt nedåt. Riktigt flåsigt och tog hårt på underarmar och posterior chain. Ruggigt trött i vader (?) och baksida lår.
Pullups fick återigen taktikbrytas för att handflatorna skulle hålla, wallballs var osedvanligt tungt  idag och jag är lite besviken över att ha tvingats bryta svingarna. Riktigt illamående efter varv 3 och tvingades pausa en del innan sista varvet som sen tog knappt fyra minuter.

Försökte återhämta mig medan jag lite matt hejade på Milads avslut på Filthy Fifty.
Jag måste hitta fler övningar som funkar för ryggen så jag får till lite mer variation. Wallballs kändes som ett gränsfall idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar