tisdag 17 juli 2012

Boxbesök ute ur Bilden?

Framme i Redmond och har tillbringat första dagen på campus.. Galet stort område i fantastisk miljö med en fruktansvärd frestande matkultur. Caféer i varje hörn, starbuckskaffe i automaterna och tydligen går det åt 87 000 burkar soft drinks om dagen här.

Själv hittade jag en Mongolian Barbecue i kantinen (strax bredvid den interna cykelaffären?!?!).

Hade ju stora planer på att besöka både Crossfit Bellevue och Crossfit Sasquatch när jag var här men frågan är om det går ihop. Dels kan jag ju inte köra WODs än pga ryggen och sen är vi  klara långt senare än jag trott om dagarna. Det känns lite fånigt att jaga dem bara för att se om jag kan få komma förbi och köra lite rehab-tjafs kvällstid - särskilt som det är taxiavstånd.
Jag måste nog dessutom kanske umgås lite med mina kollegor...

Med det i tankarna begav jag mig ned till hotellgymet istället vilket var en lite trång småtragisk historia men det blev något iallafall.


Bulgarian Split Squats 2x35lbs
5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5
Ovan övning och lite vingligt. Kändes att jag behövde koncentrera mig lite för att ryggen skulle kännas helt ok.

Stepups 30 cm 2x35lbs Dumbells
5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5
Inte mycket att säga. I brist på lådor och för att hålla övriga gymbesökare på gott humör körde jag stepups upp på löpbanden. Ganska fånigt egentligen..



WOD 5 Rounds for Time
15 Squats
10 Hand Release Pushups


Metcon: Så snabbt det gick
Hade ingen klocka med mig men det kändes inte snabbt. Återigen fokus på "syltryggen" och teknik men det känns att de senaste dagarna tillbringats endera gående/stående eller dubbelvikt i en stol.


Positivt var iallafall att högeraxeln inte larmade fullt ut i armhävningarna som senast.


Om inte annat kanske jag får tid att besöka CF Belltown när jag väl flyttar in till stan på lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar