måndag 16 juli 2012

Games 2012 - Win Some, Lose some

Win some - Lose some

Lördagen på Home Depot Center var återigen en riktig upplevelse. Mads plockade upp mig strax efter halv nio och började med att se Kalle ta nytt PB under Masters Snatch Ladder innan vi gick mer eller mindre all in i Vendor Village.

Glömde köpa nytt Rx-Rope men kunde utan problem köpt på mig ännu mer både utrustning och kläder men det ska få plats i packningen också.
Med svenska mått mätt är det dock helt galet att man kan köpa en Abmat för 25$ och att ett par träringar från Rouge inte kostar mer än en femhundring.

Tillbringade förmiddagen nere vid The Track för att se Rope-Sled. Ganska respektingivande repklättringar på 20ft men Sled Push kändes väääldigt USA-anpassad. Hur många internationella atleter har ens sett en rugbysläde IRL, än mindre testat knuffa den?
Númi på väg upp för repen


Imponerande att se Khalipa i den grenen dock, men det roligaste var nog att se honom i Shuttlerun. Han springer banne mig som en seriefigur!

Sjukt imponerad av Carro och Númis prestationer även här. Inför Númis heat fick vi flytta oss till långsidan närmast läktaren som låg närmast hans bana men där var det "stoppförbud" och "No Standing at Any Time" enligt HDC Security. Jag och Mads gick dock fram och tillbaka i ungefär samma takt som Númis avancemang på arenan men  till slut genomskådade vakten oss.

Tror både jag och Mads tappade rösten lite i anslutning till det eventet.


Sen var det dags för en burgare och vätskepaus för att kolla på teams. Tack och lov satt vi högst upp på läktaren - halvt utanför arenan - där det trots allt fläktade lite.

Mycket prylar inför Team-eventet
Undrar just hur mycket HDC drog in på bara vatten denna helg med tanke på att en halvliter kostade 4USD.

En kort paus för att fly solen nedåt athlete arean där vi pratade med Carro, träffade på Miranda Oldroyd och lystnade på briefingen för Clean Laddern innan vi gav oss av på proteinjakt igen.

Clean Laddern var imponerande att se även på avstånd och det var sjukt imponerande att se Akinwale och Lindsey Valenzuela klara hela stegen. Jag har ju inte världens bästa koll på atleternas kapacitet, men det var lite oväntat att se Maddox ta hem denna på herrsidan med en clean på 365lbs. Det var ju inga enkla ingångsvikter direkt...

Efter sannolikt restaurangvärldens dyraste Paleo Grass Fed Burgers sprang vi ihop med Byfeldt lagom till Kalles sista WOD för dagen. Kalle måste ha fått Games endera hårdaste eller minst räknekunniga domare för nånting såg definitivt skumt ut när det gällde bedömningen av hans sista svingar i chippern och det kostade honom en massa poäng och som det ser ut deltagandet i finalen.





Inför sista WOD'en fick vi lite amerikansk showmanship där vinnaren i nån tävling för "Barbells for Boobs" skulle presenteras. När hon väl kommer in på arenan dyker hennes pojkvän upp som "the special presenter" och friar till massornas jubel.

Vid sista chippern för dagen märktes det att de tävlande var slitna men det var grymt att se målmedvetenheten.
Caroline gratuleras efter avslutat heat

När Númi avslutade som siste man i sitt heat kom till sina sista 10 OHS hade han inte bara sina medtävlande i heatet som hejade på utan hela stadion räknade varje rep högt.
Riktigt mäktigt!


Númis sista 10 OHS

Tyvärr fick jag ta det vuxna beslutet att avstå söndagens tävlingar och gav bort(!?) min biljett till en kille på p-platsen på väg hem under lördagkvällen. Min söndagsflight gick vid femtiden på söndagen (jobbet kallar) och med tanke på att jag inte hade egen bil kändes det mest som ett stressmoment att åka in till HDC på morgonen för att sen försöka hitta en taxi till hotellet och sedan vidare till LAX strax efter lunch.

Extremt trist att missa dock - även om det var skönt för fötterna med en förmiddag vid poolen och jag får väl vara nöjd med ett par fantastiskt inspirerande dagar.

Från att ha sett detta som ett "varför inte om jag nu har chansen" så känner jag nu mer ett sug att kombinera det med lite mer ledighet och kanske hitta fler som vill följa med. Mitt hotell kan nog vara riktigt bra om man är ett gäng som bor där - åtminstone verkar det så baserat på de både atleter och åskådare jag mött över frukost :)

Min egen träning?
Tja - Stand up and Walk Slow for Time.. och jag har faktiskt fått in runt 30 längder i poolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar