söndag 20 mars 2011

Welcome to the House of Pain

Gårdagens träning fick stryka på foten eftersom jag tillbringade tiden med att kolla på de som körde första eventet i Crossfit Games istället och sen rann tiden ut.

Så då fick man ta nya tag idag - helt oavsett om gårdagen bjudit på middag med ganska många glas vin!

Åkte in till CFN vid 11 och träffade på Christian och Martina.
Efter en uppvärmning av 500m rodd (1.37) och lite stretchar gav jag och Martina oss på dagens tjurskallighetsövning; MuscleUp!
Nu vet jag inte hur länge vi nötte detta i minuter räknat, men allt som man inte klarar kan kännas väääldigt länge.
Avlastade övergångar, kipp-försök etc, men ingen av oss lyckades klara av den där eländiga tekniktröskeln att få in armbågarna och komma runt.

Martina hade "fördelen" av att göra detta i slutet av sitt pass och fick gå hem efteråt, medan jag lyckades mest arbeta upp en tjurighet inför min egen träning.

Medan jag funderade på upplägg körde jag 3x10+10 Windmill på 24 kg som kändes oroväckande enkelt och där nånstans väcktes väl tanken på dagens pass. Welcome to the house of pain!

WOD - For Time
500m Row
20 Pullups
20 Wallball 10kg
20 Renegade Row 22kg
500m Row
10 Pullups
10 Wallball 10kg
10 Renegade Row 22kg
500m Row
5 Pullups
5 Wallball 10kg
5 Renegade Row 22kg

Metcon: 11.28

Från början var det bara tänkt att gå två segment och sluta efter tiorna, men Christian tyckte det skulle se "snyggare ut" att ta ett extra varv ned till femmor på slutet också. Tack så mycket!

Första rodden pace'ad på 1.36, Pullups brutna på 10, 5, 5. Jag höll tydligen nästan CTB-höjd här fick jag höra men det gav ju med sig allt eftersom. Renegades brutna på 10/10.
Rodd #2 på 1.52 och den kändes inte särskilt skoj alls efter sådär 250 meter. Pullups 6+4, wallball flöt fint och sen aggressivt obrutna Renegades.
Sista rodden var bara en ren pina och klarades på precis under 2 min (1.58) med Christians pådrivning och de sista femmorna gick lite som i pannbensdimma. Det kändes som att musklerna inte hade någon energi eller kraft kvar, och jag var tydligen ganska blek om nosen på slutet.


Skönt pass trots allt (när det var över) och luftvägarna börjar ge tecken på att hämta sig!
Alltid nåt!

Hade sen planer på att kolla på lyftarskor på Budo & Fitness, men hade missat att de har söndagsstängt. Det skulle vara kul att testa och se vad de kan göra för min less-than-stellar lyftteknik.

2 kommentarer:

  1. När jag ser vad du lyckades knåpa ihop under de säkert 5 minuter vi nötte muscle ups haha är jag rätt nöjd att jag gick hem och inte joinade dig!
    Om du vill kan du få vara med på min utmaning så det blir lite press på dig att klara "den där skitövningen" Om jag inte klarar den före maj..tror jag det var ska jag tydligen bli filmad och utlagd på bloggen när jag kör en dansklass(!?) jeeesus du hör ju själv! Bara att fixa dem! Sååå vill du vara med? :D

    SvaraRadera
  2. Äh, du skulle ha stannat kvar! Jag försökte övertyga Christian att köra med mig men han valde av nån orsak att titta på istället..

    Jag tror jag passar på utmaningen däremot eftersom jag är övertygad att jag behöver mer tid än så (särskilt med 3 veckor utan ringar). Men jag hänger gärna på och svär i ringarna under tiden så du slipper bli frustrerad på egen hand ;)

    (jag har sjuk träningsvärk idag av nån orsak)

    SvaraRadera