torsdag 31 mars 2011

Uppvärmnings-PB Tabata Row

Snabbt besök på CFN idag mellan möten och packning.

Började med 10 min blandade stretchar och hade sen nån idé om att värma med 500 m rodd och sen köra andra Gamespasset. Det var dock lite dålig timing med PT-klass, egen träning och det annalkande  lunchpasset så jag fick justera en aning.

Tyvärr innebar det att jag glömde bort min uppvärmande rodd och gick direkt på att programmera upp Concept2'an för Tabata-intervaller.

Det var länge sen jag körde Tabata Row och jag har ju gnällt en hel del över att min kapacitet på rodden bara dalat så jag tänkte det skulle vara kul att testa. Insåg min saknade uppvärmning strax innan jag startade, men tänkte att jag skulle köra en omgång pace'at och känna mig för... Jag ska nog inte tänka så mycket när jag vet att klarar av att anstränga mig fysiskt samtidigt.

Tabata Row
879m (PB)
117-115-113-107-107-105-107-107m

Tyckte det första segmentet kändes så bra så jag fortsatte genom av bara farten. Däremot räknade jag fel och trodde att jag hade ett segment kvar så det bör finnas nån enstaka meter till att pressa ur kroppen eftersom jag inte gick för 110% de två sista intervallerna.
Jag behöver i snitt höja varje segment med drygt 2,6 meter för att nå årsmålet. Kanske kan gå framåt sommaren, en bra dag och uppvärmd innan.
Det var iallafall ett PB med 16 meter mer än tidigare! Skön avslutning innan semestern, men säte och underarmar var riktigt möra efteråt! Var dessutom tillräckligt nöjd för att sätta det på tavlan över Mars-PB's.

Sen fick det bli en minimetcon också.

MiniWOD - 2 Rounds for Time
10 WallBall 8kg
10 Medball Clean to Wall Ball

Metcon: 2.30

Varje Medball Clean avslutades med Wallball - fånga bollen i toppläge, följ den ned till mark och sedan en resning till full höftextension innan squat till nästa repetition.

Tur att jag inte lade in fler varv eftersom jag hade ca 30 sek till godo på parkeringsvakterna när jag kom ur gymet!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Och trevlig resa om jag inte hinner se dig innan du sticker! :)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat med Tabatarodden. Själv är jag glad de gånger jag kommer över 100 m (brukar bli de 4 första). Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera