söndag 6 mars 2011

Firebreathing for all the wrong reasons

Jag kände mig ganska nöjd med veckans träning med tanke på alla sistaminutenlösningar så jag hade planer på lite friluftsaktiviteter och kanske ett teknikpass under helgen. Men planer finns ju tydligen till för att skita sig.
The best laid plans of mice and men.. etc

Vaknade vid tre på lördag morgon med lite sträv hals (typ: "Fran-lunga") och sen dess har det gått utför med feber och ett svalg som mest känns som om två sandpapper dras mot varandra om jag sväljer. Djupare andetag bränner duktigt i hela luftvägarna och det känns som om varje ligament, led och muskelfäste är inflammerat och ömt.
Jag trodde ju "firebreather" syftade på nåt positivt, men det här är nog det närmaste jag kommit till ett tillstånd jag kan relatera till det begreppet ;)

Nåväl - bara att kapitulera i soffan, köra tabata-sömn och smutta på den sjätte jumbokoppen te för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar