fredag 18 mars 2011

Humörträning

Den där kopplingen mellan träning och humör är ganska intressant. Jag hade nån förhoppning om att hinna köra lunchpasset på Haga idag men möten satte käppar i hjulet. Till det kan adderas lite till möten, en eskalering och lite annat spännande, men strax efter 16 tyckte jag det var dags att sikta på en liten endorfinkick på gymet trots allt.

I efterhand så kunde jag nog nästan lika gärna struntat i det...

Började med 6-700 meter rodd med blandat korta rusher och långsamma drag, tills plötsligt hela displayen släppte från maskinen och slog i golvet.. Tydligen lyckades jag "rusha ur" nån skruv ur konstruktionen och när den släppte behövdes det inte många drag innan hela displayen drog i backen.. (Sorry Jenny)



Efter jag felanmält Concept2'an (displayen funkade iallafall) blev det 10 min DU-träning som gick rent ut sagt apdåligt.

Lite stretchar på det och sen tänkte jag att jag skulle chocka igång mina risiga luftrör med en kort metcon.
Med nya pullupsframgångar i färskt minne tänkte jag få ihop en cirkel med CTB, men efter några enkla tester så visade det sig att pullups inte ville sig alls idag utan att axeln hade helt andra idéer.. Så jag fick justera igen.

WOD 4 Rounds for Time
5 Goblet Squat 24 kg KB
5+5 KB Snatch 24 kg
10 Boxjump

Metcon: 5.50

Goblet Squats funkade väl ok, men det var också allt. Kroppen är definitivt inte med på banan än och det kändes som att köra passet i sirap upp till axlarna. Planen var för 5 varv men korsryggen och axeln protesterade och lungorna hade snarare övergivit proteststadiet för "våld och kravaller"..

Resultatet var inte alls den sköna after-workout-känsla jag siktat utan snarare irritation, frustration och en vilja att dra täcket över huvudet i en vecka eller två. Ganska löjligt att bli sur över dåliga resultat när man intellektuellt vet om att man är under återhämtning. Oh well...

Imorgon blir det CFN och nya tag (hoppas jag).

2 kommentarer:

  1. Den där grejen med möten, det verkar dumt ;)

    Bra omroddad träning iaf!

    Tips kör inte CTB i metcons än,se till att behärska dem helt och hålelt så din axel hinner anpassa sig!

    SvaraRadera
  2. Möten är ett riktigt träningshandkiapp har jag insett ;)

    Tack för påminnelsen om att kunna krypa innan jag springer - jag har en tendens att glömma sånt så snart jag lyckats med nån enstaka rep!

    SvaraRadera