tisdag 29 mars 2011

Upp och nedskalning

Lite mör i axlarna trots allt idag och ganska mosig i huvudet. Vaknade vid halvfem imorse utan att kunna somna om så jag har nog lite mycket som snurrar i skallen nu inför semestern.

Passen på Haga verkar ha blivit riktigt populära igen eftesom det var fullbokat både i fredags och idag. Idag hade jag dock bokat in mig i tid.

Idag höll Andreas i passet och vi började med teknik i Turkish GetUp.
Det är en övning som jag gillar, men det återigen märks det av att lederna inte är helt hundra än.
Jag skalade lite och körde 3-3-3-3-3-3 istället för 4 set om 5 reps idag.
32 kg på höger arm där sista repsen var tunga och 24 på vänster som var aningen lätt, men jag litade inte på att hantera 32'an där (och man vill inte dumpa den på det fina trägolvet). Golvet är dessutom lite halt med mina skor så inte läge för några maxtester.

Dagens pass var däremot inte så vältime'at med tanke på fortfarande stela höftböjar och gårdagens pressar så jag planerade att skala en del.

WOD - AMRAP 15 min
3 HSPU (minskad ROM)
6 KB Russian Swing 24kg (uppskalat till fulla)
9 Goblet Squat 24 kg

Metcon 8 varv + 2 "HSPU"

Eftersom jag inte kan HSPU tänkte jag att jag istället för att skala dem till box skulle köra handståenden, men på Andreas inrådan testade jag med en pad för att minska Range of Motion. Förvånande nog klarade jag 3 st på det djupet varv ett, men var sen nere på 2+1, 1+1+1 och några som mer pressades ut från väggen i fallet än uppåt samt två där Kenneth assisterade. Långt ifrån Rx således men ändå en uppskalning från den nedskalning jag planerat.

För att "kompensera" skalningen (och öva teknik) körde jag fulla svingar istället. Bra flyt, men det hadejag nästan väntat mig. Goblet Squats är däremot en pina för korsryggen direkt efter svingarna och klart det tyngsta segmentet idag.

All in all ett riktigt skönt pass som gick bättre än förväntat!

2 kommentarer: