torsdag 24 mars 2011

Principträning

Fortfarande en ordentlig träningsvärk i armar, axlar, bröst/bröstrygg sedan tisdagens pass och hade egenligen ingen lust alls att träna men jag smet förbi CFN för att iallafall köra nåt litet idag av ren princip. Tyckte det kunde passa bra med några lågreps marklyft bara för att försöka få den gamla kroppen att fatta att den SKA bli starkare inom detta 2011.

Diverse stretchar (band, rack, käpp)

Warmup 
500 m rodd / 1.40
Väldigt tungt idag - dragstyrkan i armarna var näranog obefintlig.

Windmill 
8/8 - 8/8 @ 24 kg
Tungt även detta idag.hmm...

Deadlift - "säker" stege
10 x 100kg
3 x 130 kg
3 x 150 kg
3 x 160 kg
1 x 150 kg
3 x 130 kg
10 x 100 kg

Bad Nils hålla koll på formen på trean på 160 och ryggen håller tydligen. Däremot har jag en tendens att vika ned nacken när jag sätter ned stången.
Ettan på 150 "på väg ned" i stegen var tänkt som en trea men jag kände att det var på gränsen och ville köra safe idag.

Kul dessutom att se Nils knäböj & HSPU som såg ruggigt stabila ut.

Hollow Rock
20 + 16
Sista setet skulle varit 20 men failen på 16 reps kom sig av kramp i magmusklerna.


Avslutade med lite handstand-övningar med fokus på att "komma loss" från väggen men klarade jag inte att hålla dessa många sekunder innan jag endera gick mot väggen eller föll ned..

Nu får vi se om jag får för mig att köra något imorgon eller om jag ska vila inför helgens strapatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar