onsdag 16 mars 2011

Marklyfts-PB och MuscleUp-försök

Fick en liten backlash efter helgens provträning så det fick bli vila måndag-tisdag och ett nytt försök till lite light-träning idag. Som vanligt för mig hänger förkylningen kvar i lungorna så dagens besök på CFN fick bli egen träning och utan flås. Det är iallafall skönt att man inte blir muskelsvag av förkylning.

Uppvärmning med en hel del stretchar i alla vinklar plus 500m rodd (1.32.7).
Rodde lugnt och tekniskt fram till 75 meter, lite mer aggressivt upp till ca 300 (1.23-24 i split) och föll sen tillbaka igen för liten nedvarvning sista 100. Planen var att köra en till rodd i slutet av passet, men tiden fanns inte riktigt.

Pratade lite pullups med Jakob, körde 2x5 CTB och fick lite teknikrådsom gjorde att jag fick några reps där kontakt med räcket låg under bröstet. Högre än jag vågat hoppas på hittills.

På hans inrådan gick jag sen över till att testa att kippa lite Muscleups.
Gjorde väl ca 6 försök och enligt Jakob har jag höjden nu, så nu är det tekniken som fallerar (armbågar in för bövelen!). En eller två reps kändes ganska nära så det årsmålet kanske kan gå att nå trots allt.

Tillbringade sen 5 min med att öva avlastade MU-övergångar.

Pistols: (tekniktest)
3+3, 3+3 med 8kg kettlebell som motvikt.
Faller fortfarande in med knät tyvärr, men de blir bättre. däremot gick de tungt idag och jag fick krampkänning i det "vilande" benet. Snacka om "styrkebesked" ;)

Avslutade med att köra lite marklyft.

Deadlift
6x100 kg (pronerat grepp)
3 * 3x140 kg (pronerat grepp)
2 * 3x160 kg (pronerat grepp)
1 * 3x165 kg (PB)
1 * 3x167.5 kg (PB)

Kändes riktigt bra genomgående och dessutom personbästa på treor i två steg (tidigare 160kg).
Insåg i efterhand att orsaken till att de första lyften kändes så tunga var att jag glömt att använda mixat grepp - rent pronerat känns mycket tyngre)
Borde ha klarat en trea på 170 om jag klivit på den lite tidigare, men tid och grepp rann ut. Kanske nästa vecka..

Lite kort och stressat pass, men skönt att få aktivera sig litegrann iallafall. Hoppas nu på att kroppen ska tycka att det är OK att köra metcon i helgen.

2 kommentarer:

  1. Hänga i ringarna och skratta åt varandra låter som en ypperlig idé! Om vi hånar varandra tillräckligt mycket kanske någon av oss äntligen får till en Muscle-up?! :-D Kör du något i helgen?

    SvaraRadera
  2. Jag ska in till CFN på förmiddagen idag pch förhopningsvis nångång lagom oplanerat under morgondagen. Idag blir egen träning iallfall så får vi se om det blir pass imorgon.

    SvaraRadera