måndag 16 december 2013

Pliktskyldig summering

Inte back on track ännu och jobbet tar all tillgänlig energi. Vägrar dock låta det hindra mig från att köra passen även om resultaten blir därefter. Om inte annat ger det effekt mentalt att avreagera sig lite.

Fredag
WOD For time:
250m rodd
21 "lagom" KB swings @ 32kg
30 burpees
21 "lagom" KB swings @ 32 kg
250m rodd

Vila 4 min

250m rodd
21 "lagom" KB swings @ 32kg
30 burpees
21 "lagom" KB swings @ 32 kg
250m rodd

Metcon: 5:56 resp 5:44
Fortsatt brist på tryck och energi i kroppen. Noll utväxling i roddarna, men alla KB's obrutna (av ren princip).

Lördag
WOD: 3 Rounds for Time
40 kcal Airdyne
11/11 Stepups
12 Ring Row

Metcon: 13:38
Mer av samma trend. Tramsade runt på ca 190watt i effekt på AD'n men benen ville bara inte. Ringroddarna gick bra när jag väl flyttade ut yoke'n som jag fäst ringarna i från väggen så jag slutade skrapa bakhuvudet i väggen.

Måndag
WOD 5 rounds @ 80%
10 shuttle runs 10m
20 Hollow Rocks
10 back extensions
5 Double unders
Metcon: 11:54
Och ännu mer bristande explosivitet/energinivå. HR osedvanligt jobbigt idag.
Just nu skulle hellre evighetslånga grinders funka bättre där det bara handlar om pannben.

Avslutade måndagen med lite tester av Yoke Carry inför morgondagen. Körde bara med 60kg last och 10x10m eller nåt sånt för att känna av. Konstigt nog känns det jobbigast att lyfta den från stillastående men att promenera runt känns ganska ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar