torsdag 12 december 2013

Aktivt Sur på Onsdag - Active Recovery på Torsdag

Efter gårdagen var jag för grinig för att avrapportera så det får bli idag istället.

Med knappa 5h (dålig) sömn, kass kost och ett allt annat än solskenshumör tänkte jag att jag skulle kunna avreagera mig på passet. Fat chance!

WOD: 30 min AMRAP @ 80%
1K Airdyne
500m Row
2x10m Prowler Push @80kg Load

Metcon: 4 varv + 460m Airdyne
När jag körde den i somras fick jag ihop fem varv så det här var ju ingen humörhöjare direkt. Iofs körde jag då på Keiser-cykeln och inte en riktig AD och hade 65kg på prowlern men vafan?!?!
Hade inget tryck i kroppen alls - ingen ork i AD'n där jag ofta kämpade för att ligga runt 180watt, rodden på över 1.50-split och prowlern var bara tråkig.

Således grinigare än nånsin när jag åkte hem för att fortsätta jobba. Ännu en härlig 13-timmarsdag vid datorn...

Lite bättre sömn till idag och aktiv vila á 45minuter på schemat. Åkte in till Nordic för lite morgonkaffe och satte mig sen för lite uppvärmningsrodd brevid Sandra och småsnackade. Rodde på damper 1,5 och med lösa fötter för att nöta lite teknik.
Efter en stunds småprat såh jag att jag började närma mig 5k och tyckte det vore oartigt att kliva av där så det slutade med att vi körde en mil av bara farten.

Bara sista 500 som gick snabbare än bekvämt samtalstempo och största utmaningen var väl träsmaken på högersidan. Landade rodden på 42 minuter blankt för en splittid på 2.06 vid en SPM på runt 23 vilket jag är ganska OK med - särskilt med tanke på damper och lösa fötter.

Helt klart inom domänen aktiv vila som jag ser det. Kanske straffar sig imorgon när det ska lekas med rodd i pass men den dagen den sorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar