lördag 28 april 2012

Your Mileage Might Vary

Började dagen på Nordic för att lyssna på Mads föreläsning och lördagshänga lite.
Tänkvärt som alltid och bra att få en påminnelse om hur man bör tänka för att lägga upp träningen för resultat och inte bara köra "mad hopper" eller träna ned sig själv till fotknölarna.

Det senare är ju nåt jag har en tendens till att göra i missriktad entusiasm att öva på viljestyrka och pannben och glömmer gärna i processen att just "öva pannben" är faktiskt lite cherrypicking i mitt fall. Jag trivs ju bäst med långa och mentalt jobbiga WODs och glömmer att de kortare och mer intensiva faktiskt är de jag tycker är värst...
Sprang sen ihop med Måns på stan och hade en kort men givande diskussion just om träningsmentalitet och den fartblindhet som man lätt drabbas av inom CF. "Måste köra Rx, Måste köra fler pass, tyngre & snabbare" även om man kanske från ett rent långsiktigt resultatmässigt perspektiv borde träna lite mindre och vila mer. YMMV men det glöms ofta bort...

Hade sen en tanke på att köra lite lyft men beslutade efter mycket tvekan att ta fullständig vila idag. Axel/armbåge känns riktigt trasiga och har stört nattsömnen ordentligt i nästan en vecka och jag har för kanske andra gången i mitt liv troligen drabbats av pollenastma. Tänk vanlig astma kombinerat med torr Fran-hosta.. och så slänger vi på lite snuva och rinnande ögon på det.
Oavsett  vad så ska jag försöka vila de skadade områdena i en vecka nu och se vad som händer. Är dock mycket skeptisk till mitt deltagande i CF Gymnastics om tre veckor som det ser ut nu....

Helgen får istället vigas åt lite inomhusarbete och flyttpackning inför evakueringen. Det är banne mig lättare att flytta på riktigt än att försöka lista ut vad man behöver ta med sig för 4-12 veckors frånvaro och vad man bara ska packa undan...

Nåväl - nu är iallafall resan till regionals spikad med flyg, biljetter och hotell. Borde kanske researchat mer ang hotellet eftersom det inte ligger på samma tåglinje som arenan, men å andra sidan är det bara 5km promenad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar