lördag 21 april 2012

Minimal träning och ofokus

Hade egentligen inga planer på träning idag, men skulle iallafall in till Nordic för att kolla lite väggytor så väskan fick följa med.

Riktigt ont i vänster armbåge och jag har vaknat flera gånger under natten när jag omedvetet försökt räta ut armen. Så går det när man ger sig på stora macholyft.. för nu när jag tänker efter var det säkert ett maxlyft enarmssnatch med en vikt motsvarande en mindre miljöbil som orsakade skadan och inte som ryktet (och gårdagens post) säger - en fånig överextension/överansträngning med ett snöre i handen.

Vi säger så tycker jag!

Deadlift
10x 80 kg
10x 100 kg
3-3-3-3-3reps
120-140-160x-140-140kg
Ett bevis på vad som händer när man inte fokuserar på vad man håller på med. alla lyft kändes barnsligt enkla idag och jag var näranog säker på att jag skulle kunna maxa treor idag.. så jag slarvade med setupen inför 160 och kände ett nyp i ryggen och bröt efter en rep. Avslutade iaf med två treor på 140 men ville hålla det safe.
Vänsterarmen var samarbetsvillig så länge jag körde den supinerad.

Handstand
3x90%
40-35-28 sek
Uppsparken börjar komma tillbaka och jag får till ett ögonblick fristående nu. Fortfarande för svag dock och har lite känningar i handleder.

En dryg mil cykel i sakta mak på det innan det nu ska fixas lamm och blomkålspure för att fira(?) att jag får ett evakueringsboende om en vecka! En lägenhet som man kan gå utan skor i och som går att städa! Yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar