söndag 1 april 2012

Ignorance is bliss - PB i PC

Väldigt stel i axlarna efter gårdagens pass, men hade planerat in lite teknik/styrka idag.

Började med 5 min Doubleundersträning med nya tekniktips från Christer och Andreas, men jag har långt kvar. Jag spänner nog allt från örsnibbarna och nedåt i mina försök så de blir fruktansvärt jobbiga efter ett tag. Klarade som bäst av 7 stycken "varannan-hopp" och det är ju inte särskilt mycket att skryta med.

Bench Press
10x50kg som inledning

3-3-3-3-3
70-80-85-85-90kg
Kom på att det var evigheter sen jag testade bänk. Dock var det en dålig dag att testa det med tanke på axlarna och jag hade en hel del problem med högern (igen) som nöp redan på väg ned. Körde därför extremt safe.

Power Clean 

3-3-3-3-3
50-60-70-80-90kg (PB)
Mindes inte vad jag hade för 3RM på Power Clean och insåg att det var bättre att inte veta innan lyftet. 90kg visade sig glädjande nog vara nyttPB och 5kg upp sen i Februari. Sista lyftet var inte snyggt utan jag brottade mig mest under stången, men maxlyft får vara fult.. en tangering däremot borde vara snyggare..
Som vanligt så har jag minimal dip i catchläget och drar fortfarande en del med armarna. Om jag bara kunde lära mig att dyka under stången kan detta nog bli riktigt kul.

Deadlift (Dead Stop)
10x90kg som inledning
3-3-3-3-3
120-130-140-150-150kg
Kändes riktigt tungt idag efter de andra övningarna och gårdagens pass. Här nånstans började även gårdagens trevliga rödvin göra sig lite påmint med en smygande huvudvärk.

Återigen en trevlig dag på mitt andra hem där en ny gymrekordstavla var under konstruktion. Undrar just om min 5K rodd kan få leva en liten stund på den eller om jag måste börja jaga såna distanser igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar