fredag 20 april 2012

Jag är en dinosaurie

Nya bud på hemmafronten om att köksgolv måste bilas upp och sannolikt även vardagsrum så vardagsmotionen just nu består av nån typ av "inredningstetris" där så mycket som möjligt skall passas in i kvarvarande rum. Fortfarande oklart när arbetet påbörjas, hur lång tid det kommer ta och var det är tänkt att jag ska bo under tiden.

För att förenkla det hela fick jag just reda på att stamrenoveringen nu dessutom når mitt källarförråd så jag kan inte ställa ned saker där utan snarare möblera om så att de kan komma åt stammarna.

Försöker mest se det absurda i situationen, men det börjar tära lite på humör, ork och luftrör att bo i en byggarbetsplats där man behöver ta på sig skor för att gå in i köket.

Men nu är ju detta en träningsblog.. och jag har tränat om än med blandat resultat.

Fortfarande stora problem med högra axeln - svårt att sätta på sig skjorta/jacka eller säkerhetsbälte pga nån typ an nervsqueeze men så länge jag håller armbågen nära sidan går det ganska bra.

Efter min JJ-dans övade jag Doubleunders igen. Tyvärr lite bortom epitetet lagom och nötte i närmare en halvtimme i sträck. Nådde som bäst 11 Unbroken idag men lyckades på slutet skapa nån typ av whiplashskada i vänsterarmen - från biceps och ned i underarmen.

Så nu är jag rena dinosaurien med non-functional arms.
meme-bild skamlöst rippad från nån site

Strök således mina planerade pressar till förmån för squats.

Back Squat @ 90% (high bar)
3-3-3-3
90-100-120-130kg (PB)
Sista rep på 130 kan möjligen haft tveksamt djup men utan film är jag osäker. Det var iaf inga maxlyft vilket kändes skönt. Dock lite tendens att falla framåt på foten (lyfte i Barefoots)

HandStand
3x90%
30-30-30sek
Första 30 problemfria medan sista kändes tunga. Ska köra dessa kontinuerligt nu..
3x1 minut borde man ju ha som skamgräns inbillar jag mig.

Rodd (slow)
1000 meter
3.45

Inget driv, ingen motivation och kändes bara aptungt. Nu var ju inte ambitionen att maxa utan just att köra en lågintensiv men längre rodd men det är inte bara pushups som T-rex inte gillar idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar