måndag 30 april 2012

Nytt PB trots stumma ben - bra månadsslut

Fick imorse nycklarna till mitt "fina" evakueringsboende och började bära ned lite småsaker växlat med jobbmailande tills jag helt enkelt lessnade.

Kommer få lida för detta ikväll men det blev ett besök på Nordic som skönt avbräck mellan bodendedemonteringen och arbetet.

Några minuters D0-rodd som jag inte minns sträckan på.

DoubleUnders 10 minuter
Gick inte alls idag. Benen kändes stumma och jag fick som bäst till några treor och en fyra.

Boxjump 45cm
5-5-5-5-5-5
Rent tekniktestande för att hoppa med vader/vrister och inte lår. Börjar kännas bättre.

High Boxjump
5-5-5-5
81-86-92-92cm
Kändes inte bra idag. Inbillar mig att det hade med skorna att göra och att det var ovant att hoppa i Zig-dojorna istället för mina Barefoots. Återigen väldigt stum i benen utan riktgt driv och dessutom kunde jag inte jobba riktigt med armarna.

Strikt Pullup
X
Bara att glömma - oavsett grepp.

Front Squats
10x60kg
3-3-3-3
80-90-118kg(PB)-110kg
Trodde inte riktigt på detta när de inledande lyften kändes så tunga, men friskt vågat höjde jag direkt från 90 till 118kg. Vet inte riktigt varför jag inte körde 120 direkt men men.
Försök till att lyfta med "tjockismage" men jag har inte fattat konceptet fullt ut. Insåg i efterhand att jag dessutom står väldigt smalt så det finns utrymme för förbättring men jag ska inte klaga. Ett ganska så skönt PB som ändå kändes som submax. Att sen kunna avsluta med en enkel trea på 110kg var bara grädde på moset.

Avslutade med en kort metcon. Hade från början ett upplägg med kortare men fler rundor men lyssnade både på Andreas och "humörskalade" redan från varv 1.

WOD - 3 Rounds for Time
400m Run
20 KB Swing 24kg
20 Situps

Metcon: 11.42
Ursprungsplanen var 5 rundor av 200m löpning och 10/10 reps men när stegen ändå kändes ganska lätta (vid 100m - snacka om att ta ut segern i förskott) så skalade jag som sagt upp. Men inget kan förta det faktum att jag fortfarande har en löpstil som en valross och mina 400'ingar tog närmare 2-20-2.30 styck. På plussidan så var det inte förrän i slutet av den sista som korsryggen gav sig till känna.

Ganska nöjd med dagen men fruktansvärt omotiverad att cykla hem till "verkligheten" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar