tisdag 4 oktober 2011

TrippelWOD på Haga

Jag har uppenbarligen nån skräp i kroppen just nu som stör. Har känt mig lite sliten och trött ända sen före helgen och inte ens gårdagen 10h-sömn verkade hjälpa.

Så det logiska valet var att ta sig an ett pass "head on" med förväntningen att endera bli sjuk eller betvinga bacillerna.

Andreas höll i dagens pass på Haga och det märktes att han tagit lärdom av Mads ondskefulla programmering när han presenterade en 3x7min AMRAP som dagens wod ;)

Redan första delen av uppvärmningen (2 min jumping jacks) brände fint i vaderna.

WOD - "Triple Seven" eller så

#1 - 7 min AMRAP
7 Push Press 40kg
7/7 Mountainclimbers

3min rest
#2 - 7 Min AMRAP
7 Hand Release Pushup
7 BoxJump 50 cm

3min rest
#3 - 7 Min AMRAP
7 Burpees
7 Pullups


Metcon: 8R + 3PushPress, 12R + 7Pushup, 6R

40kg på Pushpress var riktigt slitigt men den riktiga nitlotten var att avsluta på den egentliga "första stationen" med Burpee/Pullup när axlarna var helt stekta. Sista repetitionen Pullup gick in med en sekund tillgodo men överlag gick hela sista AMRAP'en galet sakta..

Nu ska vi bara se vad baciller och kropp säger om detta efter en god natts sömn.Tycker det är hög tid att vara helt på banan snart....


Tisdag 4/10
Kcal:
2 116 Carbs: 35g Fett: 124g Protein: 210g
Frukost: Äggröra, bacon/lök/kassler
Lunch: Kyckling, broccoli, aioli
Middag: Äggröra, lök, kyckling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar