onsdag 19 oktober 2011

Tabatarodd men inte mycket mer...

Vaknade betydligt piggare i kroppen imorse än förväntat men väldigt svårt att luta huvudet åt höger. Så går det när man HSPU'ar med mer vilja och envishet än styrka och teknik.

Framåt lunch började dock träningsvärken komma smygande men envis som man är blev det iallafall ett greasingpass på Nordic även om jag bröt tidigt.

Greasing #1
Som väntat kändes det mesta illa idag men förhoppningsvis hjälpte det återhämtningen och rörligheten lite

Efter det pratade jag lite mer Martin och vi kom på att vi skulle köra en Tabata-rodd mot varandra.

Tabata Row
843 meter
116-112-109-103 följt av 100/103 i blandning.
Pace'ade första och andra segmentet men sen kom väggen oroväckande snabbt. Nu var ju förvisso både axlar, rygg och midline stekta sen igår och hamstring och ben generellt inte återhämtade så jag hade väl inga förväntningar. Tror iallafall att jag funkade som bra draghjälp för Martin ;)

Lite blandad bänkpress, Goblet Squat och foamroller innan jag packade ihop för dagen. Ibland får man nöja sig med det lilla... Skönt att jag har tid hos Ali på fredag.

Kosten
Frukost: Espresso
Lunch: Kyckling, Broccoli, paprika, salsa, turkisk yoghurt
Middag: Kyckling, tryffelmayo, parmaskinka, färska hallon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar