fredag 14 oktober 2011

Angie ger mig horn

Tror jag låter bli att anglofiera den rubriken så jag inte drar på mig en massa trafik från konstiga sökningar ;)

Jag och Per jäktade iväg till Haga idag för att köra lunchpasset som mot alla odds var fullbokat?! Kan SM-febern spridit sig så långt?

Andreas var dock storsint nog att låta oss vara med trots allt.

Med tanke på att vi kom i sista sekund hann jag inte med någon egen greasing.

Uppvärmning med en massa Jumping Jacks i olika former (som irriterande nog snabbt steker mina vader) och sen en del stretchar, Hindu PSU, Squats etc. Jag brukar alltid roa mig med att gissa dagens övningar baserat på uppvärmningen och idag var det mycket mobilitet för axlar och höft så när Andreas nämnde "ett klassiskt pass" gick tankarna till Cindy. Jag var iallafall inte HELT fel ute.

WOD - Angie for Time
100 Pullups
100 Pushups
100 Situps
100 Squats

Metcon: 22.23 Rx
Jag gillar ju verkligen Angie. My kind of workout även om rörelserna i sig inte är några favoriter. Högrepetitiv envishet utan störningsmoment som att byta övning för ofta eller annat tjafs.

Det gick dock tungt idag. Pullups var segt efter 40 reps och jag drog upp lillfingret vid 96.
Armhävningar etter värre (som förväntat) och jag fick några No-Rep av Andreas som fick göras om.
Situps omotiverat tungt. Jag tror jag försummat dem rent generellt nu när jag börjat labba mer med GHD'n så de kändes slitiga och bar med sig känslan in i squats där jag hade känningar i höftböjarna och återigen No-Rep'ades några gånger.

På plussidan gick det ändå bättre än var min dagsform indikerat även om tiden inte är nåt att hurra för.

Nu ska det preppas lite med papper och manualer innan rekning i Sätrahallen inför SM imorgon.
Ska bli SJUKT kul!!

För er som är nyfikna på älgen - jodå, den blev god men alla ca 800g gick åt igår i ett anfall av meat feeding frenzy :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar