tisdag 25 oktober 2011

Skoj Chipper och sega Turkar

Trött idag men lite tisdagsmys på Haga kan man ju inte missa. Idag var jag dessutom inne i god tid och hann med en lite grundligare greasing med OHS, Shoulder Rolls, Utfallsstretchar i alla vinklar, Roman Deadlifts och 1Leg Deadlifts.

Allt kändes riktigt bra idag. Hade inbillat mig att hamstring var helt återställd men den sa ifrån idag - om än ganska civiliserat.


Teknikdel: Turkish Getup
1/1 + 1/1 på 24 kg
Körde bara två ettor själv och agerade sen hjälptränare till Jenny och gick runt och försökte guida deltagarna genom övningen. Just att hålla blicken på KB'n är inte det lättaste alla gånger men som helhet flöt det fint till slut.

Efter det var det dags för en Chipper-Rounds-for-time-Watchamathingy

WOD for Time
Buy-in
  100 Doubleunders (sub 200 singles)
  40 Wallball 20 lbs
7 Rounds of
  5 Pullups
  7 Pushups
  5/5 Lunges
Cash-out
  10/10 Turkish Getup 24 kg
  100 Doubleunders (sub 200 singles)

Metcon: 21.02
Riktigt kul pass även om jag pustade och svor över TGU. Kanske övermodigt med 24kg på den men det gick till slut. Även det kändes lite tröstlöst när jag låg på 3/3reps vid 13 minuter. Länge sen man reppade TGU. Wallball flöt fint (30/5/5) och rundorna betades av metodiskt. Sen var det uppenbart att jag inte hoppat rep på länge.. Men kul att få köra WB i en WOD igen och än bättre att hitta en "riktig" Wallball att använda i passet. Klart underskattad övning som borde finnas med oftare!

Jag tror vi får fira detta med lite älg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar