onsdag 20 april 2011

Snart hemfärd

Sista dyket för resan avklarat så nu ska dykprylarna torka och kvävet vädras ut lite extra innan hemresan. Sista veckan blev något av en prövning eftersom några av oss åkte på nån elakartad magbakterie så delar av tiden ville man inte befinna sig alltför långt ifrån stugans faciliteter.


Sammanlagt tror jag att jag landade på 27 dyk totalt vilket är en hel del mindre än planerat men shit happens - bokstavligen. Nu ser jag verkligen fram emot att komma hem, äta "normal" mat och få träna på riktigt igen.
Man blir ju visserligen trött av att dyka mycket men på ett annorlunda sätt. Musklerna får ju inte jobba ordenligt och "high intensity" är det ju inte tal om.

Den lilla torra träning jag fått ihop den sista veckan begränsar sig till några set AMRAP Pushups med fötterna på en solstol, CTB Pullups ur vatten till ett bambustag på båten (svårt jobbigt för händerna med blöt bambu med 10cm diameter) och lite hollow rocks. Jag lade ner planerna mer aktiv träning eftersom det sista jag ville var att få träningsvärk som ev skulle kunna resultera i kramp eller så under dyken. Jag fick påminna mig själv lite om varför jag åkt hit ;)


På väg genom Gato Island

Magic Island

Vilande revhaj på Tubbataha Reef


I helgen blir det definitivt besök på CFN - mina händer är ju babymjuka nu efter allt vatten så jag måste omgående börja återskapa mina valkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar