lördag 9 april 2011

Hajfilm + Kamera Clean & Jerk

We got shark!!

Fick en fin Tresher Shark som var ca 2,5 meter lång riktigt nära på första dyket i onsdags. Tyvärr hade jag inte en chans att få upp kameran eftersom jag knappt hunnit ned för linan när den passerade, men jag hoppas på mina kompisars lycka på fotofronten.

Efter det blev det ett dyk som verkligen visade mig att Human Flag under vatten kan vara nog så jobbigt. Jag hängde som en vimpel i orkan i linan mot slutet av dyket och det var så man inte ville vrida på huvudet för att inte riskera att reggen skulle slitas ur munnen. Inte ett kul dyk, men väl så spännande.

På Torsdagen fick vi till 2 dyk i tunneln genom Gato Island med cirklande hajar utanför grottmynningen. En av dem kom riktigt nära och fastnade på film.





Jag lyckades också få till ett kort pass på morgonen idag, men efter en natt med riktigt risig mage efter nåt jag ätit fanns inte mycket energi i kroppen. Det hjälpte heller inte riktigt motivationen att den utfördes i ett kvavt hotellrum utan fönster, men skam den som ger sig..


WOD AMRAP 5 min
Squat Clean and Jerk to OHS med stor kamerabag (ca 8-10kg)

Metcon: 32 Rounds (tror jag)
Riktigt dåligt resultat, men jag räknade inte med stordåd. En "vikt" som skulle kosta ansenliga summor om man råkade dumpa den, och dessutom så saktade ju OHS ned det hela en hel del. Jag tror jag lyckades hålla formen i nästan alla, men klart är att jag behöver pausa och tänka till för att det ska funka.

Nu bär det av mot flygplatsen för nästa anhalt - Tubbataha Reef.

Märkligt nog har jag träningsabstinens....

2 kommentarer:

  1. Å vilket dyksug jag fick nu. Har inte krängt på mig ett paket på snart 4 år.

    SvaraRadera
  2. Ser ut som om du har det riktigt härligt! Gå inte och bli uppäten av en haj nu! :)

    SvaraRadera