fredag 4 oktober 2013

Deadliftångest och risiga luftrör

Torsdagsträning men utan riktigt driv eller motivation. Det känns att jag dels inte är helt hundra efter förkylningen och att jag mentalt checkar ut lite nu...

A: 5 set
A1: Strict Pullup 4 R, 30 sek vila
A2: Back Extensions 6-8R, 90 sek vila
A1: 6 reps
A2: 8 reps


B: set 
B1: Ring Row 20X1, 4-6R, 30 sek vila
B2: Hollow Rock 20 Reps, 90 sek vila
B1: 6 reps
B2: 20-20-20-20-16R

C: WOD 4 RFT @ 70%
4 Deadlift @ 80kg
15 "lagom" KB Swing @ 24kg
10 Burpees
C: Metcon 8.16

Pullups enkla utan känningar i axeln och BE med extrem teknikfokus.
Ringroddarna också bekväma men tappade formen på sista set i Hollow Rocks.
Marklyften sjukligt obekväma. Svårt att fatta att jag kunde dra 5x170 för 18 månader sen med tanke på hur tunga de här simpla lyften kändes. Svingarna också förvånansvärt obelväma och burpees hemska. Har en hel del träningsvärk i nya områden efter alla nya Jowsey-övningar.

En lätt kaotisk fredag som leder mig till att tro att man aldrig ska förvarna på jobbet om stundande ledighet. Riktigt skönt att då ha ett avlastiningspass i planeringen.


3 set AMRAP 4 -6-8 min@ 70%
8 DB Thrusters 2x12kg
6 Shuttle Run (2x10m)
6/6 Stepups 60cm
20 Abmat Situp
3 min Rest

R1: 1 varv, 8 Thrusters och 5 ShuttleRuns
R2: 2 varv, 8 Thrusters och 0,5 Shuttlerun
R3: 2 varv, 8 Thrusters, 6 SR, 12 stepups & 16 AbMat Situps
Om bara mina luftrör kunde återhämta sig efter förkylningen skulle detta pass varit en picnic. Nu var det OK, men syresättningen är inte på normalnivå än.


Nu stundar bara lite mer mobility innan 10 dagars semester där vi får se hur träningen hanteras. Best case kan det bli lite hotellgymsövningar och mobility, worst case paraplydrink under en palm.. men jag tror det bygger guns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar