onsdag 2 oktober 2013

Active Recovery för en introvert sadist

Lite obestämbar träningsvärk efter alla nya övningar igår och "Active Recovery" i planeringen. Mailade och kollade om jag inte kunde få lyfta/prowla lite och fick då ok på "..rodd/prowler/airdyne på submax och längre distans..".

Jag kan ju inte hjälpa att jag tycker att det är lite kul att hitta på elaka pass men i brist på testsubjekt får jag testa dem på mig själv. Nån typ av introvert sadism kanske..

Så dagens självprogrammerade Active Recovery resulterade i:

40 min AMRAP
4 set Prowler: 10m Push - 10m Pull @ 130kg (80kg load)
1 000 m Airdyne
1 000 m Row

Metcon: 3 varv, 4 set Prowler och 350m Airdyne

Lite långsammare än jag trott eftersom jag räknat med att nå roddmaskinen på varv 4.
Tufft före för prowlern och varje set tog mellan 3.15 och 4 minuter.
Airdyne mellan 3:10 och 3:35 och Roddarna mellan 3:37 och 3:52 där jag höll målsättningen med sub 1.50, sub 1.55 och sub 2.00 ganska bekvämt.

Kul grinder som krävde mycket pannben. Inga naturliga vilopunkter och rätt avvägd vikt/sträcka på prowlern gjorde det ganska slitigt, submax till trots. Helt klart en kombo jag gärna skulle köra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar