tisdag 29 oktober 2013

Cindy-ish for Quality

Ser ut som en lättare vecka i planeringen. Skönt för kroppen men hjärnan gillar ju långa och slitiga för riktigt blåsa ur skallen lite.

Dagens pass var kort och välbekant - Cindy med en twist samt med teknik som primärt fokus istället för varv .

WOD 20 Min AMRAP @ 75% - for quality
5 Ring Row
10 Pushup
15 Squat

Metcon: 12 varv + 4 Ring Row

Kanske fokade lite väl mycket på tekniken på bekostnad av hastighet idag men so what..
Alla ringroddar obrutet och tokstrikt med lätt hollow. Absolut det lättaste segmentet idag.
Pushups är inte min starka sida så de bröts på 5/5 till en början och sedan på 5/3/2. Tyckte att de var omotiverat tunga och höger axel kändes lite kraftlös, men å andra sidan tror jag att jag shapeat upp mig formmässigt även på dessa. Alla reps kontrollerat och återigen med aningen hollow men de blev tunga på slutet.
Squats lugnt och fint med ryggfiléfokus.

Imorgon bitti hägrar den förbannade boxningscykeln igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar