måndag 3 juni 2013

Jävla hopprep

Äntligen en dag då man kan gå i trappor utan att stålsätta sig mot träningsvärken. Igår funderade jag allvarligt på om jag skulle ta en extra vilodag men efter 9h bra sömn så verkade kroppen ha hämtat sig en del.

Började med uppvärmning i ett hörn med Jowsey-dansande, rodd, wallballs och doubleunders. Gruvade mig lite för Wallballs då vänstersidan kändes lite trött från lats/axel och ut mot handen.
Doubleunders gick förvånansvärt bra med mina mått mätt med 16 & 10 reps.

Sen var det dags för chipper

WOD For Time @ 80% Effort
50 kcal Row
20 Double Unders
20 Wall Balls 20lbs
50 Lunges
20 Wall Balls 20lbs
20 Double Unders
50 kcal Row

Metcon: 13.12
Ordentligt pacead rodd på första vändan till ca 1.53 split på D3,5 men med definitivt svagare drag på vänstersidan. Härsknade till lite och avslutade sista 10kcal med högerarmsrodd.
Byter till hopprepet och klarar alla 20 obrutna....

Men vad har jag för nytta av det när jag bränner så sjukt mycket kraft på hoppen att jag får blodsmak och behöver 30-40 sek för att återhämta mig efter. Det hade ju varit snabbare och effektivare om jag försökt mig på 4 st femmor eller nåt..

Jag misstänker iochförsig att jag glömde andas... men jag skyller ALLT på repeländet!!
Wallballs var rena befrielsen efter där 20 reps var betydligt enklare är fjantandet med snöret och utfallen betades av obrutet - även om inget av dem gick i nån blixtrande hastighet.
Nästa vända DU blev det arga fyror som bäst och sen en halvtung pacead rodd i mål.

Att jag kan dra på mig en sån syreskuld på mindre än 30 sek... och så snackar folk om att DU ska vara återhämtningen i passet.. pffft!
Jag tror det just nu inte finns tillräckligt med svordomar i svenska språket för att jag ska kunna uttrycka vad jag tycker om hopprep...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar