måndag 17 juni 2013

Back in Business med en dålig testdag

Tillbaka på hemmaplan efter en vecka med extremt lågintensiva aktiviteter om man nu inte räknar med en väldigt snabb mage efter lite egyptisk kosthållning.

På utflykt i caverns vid St Johns i södra Röda Havet


Med det som uppladdning kastades jag in i heldagsmöte på kontoret för att sen cykla direkt till Nordic för att beta av sluttesterna från Sommarutmaningen. Jag borde räknat ut på förhand att det inte var så smart bara jag haft en sekund över att andas och tänka efter...
Uppvärmningen var väl kanske inte heller världsklass innan jag började med testet.


1 min Max Pushups
2 min Max Squats
AMRAP Strict Pullup
C2 O'Neill Test

Pushups: 31 reps (+3)
Squats: 84 (-1)
Pullup: 9 (+3)
O'Neill: 1155m (-1)

Gick ut alldeles för hårt och utan plan i Pushups vilket gjorde att jag brände ur för mycket för snabbt. Borde klarat några mer med smartare pace. Samma sak gäller till viss del för Squatsen men här kom syran förvånansvärt fort. Undrar om 3,5h buss följt av 5h flyg igår och sen 11h möte idag bidrog?
Pullups var mer eller mindre smärtfria vilket kändes väldigt skönt.
Under O'Neill-testet märktes det dock att jag inte hade några energidepåer att ta av och splittiden klättrade kontinuerligt uppåt. Mådde lite illa efter passet med duktigt huvudvärk och vader som envisades med att vilja krampa på cykelturen hem.

Borde kanske väntat med testdagen en dag eller två men jag får väl göra om den om fem-sex veckor igen för skojs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar