lördag 9 februari 2013

My Body is a Cage

Vaknade riktigt taggad imorse och var galet träningssugen. LIte träningsvärk i magen/höftböjaren efter torsdagens pass men annars kändes allt på topp.

Även om dagens pass såg tungt ut såg jag verkligen fram emot det och var inne på Nordic redan en halvtimme innan öppning. Tack och lov fanns det folk på plats :)

Började med lite snabb uppvärmning och DoubleUndersträning. En fortsatt bra känsla med flera 10+ set. Lyckades dessutom övertyga Martina att köra passet med mig. Upplagd för stordåd!

WOD - For Time
150 WallBalls
6 ShuttleRun (2x10m) Every 2 min

Metcon: DNF

Förbannade j-a skit på ren svenska!
Började köra wallballs och de kändes sådär lätta och roliga som innan jag pajade ryggen. Vid 30 reps började jag känna lite i högra höftböjaren och taktikbröt vid 35. Lade över lite mer kraft på vänstersidan och nådde 54 reps vid ca 1.57 - väl pace'at men lite störd över den smygande känningen i höften.
Hinner 5-6 meter på mitt första shuttlerun innan det känns som om nån hugger mig i ryggen på högersidan. Försöker skaka av mig, tar några löpsteg till innan jag tappar andan när det händer igen och Andreas/Javad/Johan ropar till mig att bryta.

Ruggiga huggsmärtor i området från ljumsken-höftböjaren-höftbenet-ländryggen på höger. Svårt att lyfta högerbenet och halvt omöjligt att vrida i midjan.

Inbillade mig att jag skulle kunna foamrolla bort det, köra lite mer mobility och sen starta om passet men blev omgående idiotförklarad av mina mer eftertänksamma och intelligenta träningskompisar.
(Tack - jag är för dum för mitt eget bästa ibland!)

Fick tag i Martin på FysioEtana som ställde upp med nödhjälp så jag lyckades (efter ett inte helt smidigt och bekvämt ombyte) ta mig till F&S för lite akutbehandling på en bänk i loungehörnan. Det verkar tack och lov primärt vara muskulärt men det gör fan så ont. Min lekmannadiagnos skyller på en kombo av SI Joint och Psoas Major som inte samarbetar med mig.

Nu sitter jag hemma och väntar på att mixen Alvedon/Citodon ska börja ge effekt och är inte helt nöjd med tillvaron...

Tror nedanstående kan sammanfatta läget ganska bra. Jag gillar inte min kropp just nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar