tisdag 12 februari 2013

Muskelsmärta

Tillbringade en timme på FysioEtana idag och som vanligt uträttades underverk av Martin.
Efter behandlingen kunde jag resa mig utan smärtor, få på mig skorna utan att sitta ned och tillochmed ta mig in i bilen utan att behöva lyfta in höger ben med armkraft. Bra skit!

Tack och lov verkar problemet vara huvudsakligen muskulärt eftersom jag inte har någon led/nervsmärta men däremot var det en hel del muskler som låg med ordentligt påslag och fick ta emot en del nålar och grepp. Allt från vader, hamstrings och quads till säte och ländrygg fick en välbehövlig omgång.

Nu har jag träningsförbud veckan ut men jag får köra mobility under löfte att verkligen lyssna på kroppen. Tydligen är det min förmåga att ignorera mindre varningssignaler som gör att jag landat där jag är idag där kroppen måste säga ifrån på allvar för att jag ska fatta. Dessutom misstänker vi att en del stabiliserande muskler inte hängt med de större muskelgrupperna i höst - och särskilt inte när jag pushar lite extra.

Även om det nu bara är muskulärt innebär det sannolikt att det inte blir någon utförsåkning i helgen som planerat...

Återbesök på torsdag. Stay tuned!

2 kommentarer:

  1. Låter som om vi i princip har samma sak till och från.

    SvaraRadera
  2. Då borde vi nästan få mängdrabatt hos Martin ;)

    Sjukt irriterande med en kropp som är motsträvig iallafall - särskilt som det kändes så bra innan.

    SvaraRadera