torsdag 7 februari 2013

A small step for mankind, a massive leap for man

Lite grinig/stel i Psoas Major(?) idag efter gårdagens lyft så det var skönt att höftböjarna fick vila idag. Särskilt eftersom halva dagen tillbringats bakom ratten i bilköer.

500m teknikrodd som uppvärmning plus lite mobility innan del ett som var ett rent "hållfasthetstest".

A: 10 min Every Minute On The Minute
1 Strict Pullup

Check! Nästan helt utan känningar i armbågen, men jag måste verkligen tänka på att använda rätt muskler. Jag vill instinktivt dra med armarna istället för rygg/lats.

B: 5x
Dumbbell Row
21X1, 8/8, 90 sek vila
18/18-24/24-30/30-34/34-36/36kg

Klassisk enarms hantelrodd på bänk på schemat idag. 8 reps funkade på alla vikter men vänstern är definitivt svagare. Annars mest jobbigt för greppet.

C: WOD - 5 Rounds for Time
30 Situps
10 DoubleUnders

Metcon: 6:57
Bättre än förväntat, vilket inte är så svårt med tanke på mina förväntningar avseende doubleunders.
De tre första varven gick på 59 sek, 1:20, 1:20.
Första DU obrutet (Ett jättesteg i metcon!!) och 9/1, 9/1 på de två efterföljande. Tvångstankar....
Vid varv fyra visade det sig att jag stod i vägen för passdeltagarna som skulle hämta stänger och jag hoppade sidledes in i roddmaskinen och där försvann allt flyt. 5/3/2 på de två sista seten.
Situps var osedvanligt jobbiga dock..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar