söndag 12 februari 2012

Uppskalat mainsitepass

Tyckte det var dags för lite bot och bättring för att motverka gårdagens frustration så jag ignorerade det  fina vädret och tog mig an dagens pass från mainsite.

Först sedvanlig greasing, 1260 meter på D0-rodden och lite spridda wallballs.Och många koppar kaffe för att kompensera för att jag varit uppe sen strax efter 5 imorse (axeln gillade inte gårdagens missade MU's och gjorde sig påmind inatt).

WOD for time
2000 m Row
50 Wallball 9 kg (mod 10kg)
1000 m Row
35 Wallball 9 kg (mod 10kg)
500 m Row
20 Wallball 9 kg (mod 10kg)

Metcon: 22:34 Rx+ 
I brist på 20lbs-bollar valde jag att skala upp till 10kg snarare än ned till 8kg.
Ett riktigt pannbenspass där ben och korsrygg fick slita duktigt. Planen var att pace'a rodden på 2min/500 och så bara försöka beta av Wallballs så gott det gick.
Första 2K på 7.40 och wallballs klara efter drygt 11 minuter. Kilometerrodden var mest en nära-döden-upplevelse där ben och höfter var helt stekta. Efter första 350 avverkades resten av sträckan mest med hjälp av axlar/armdrag och klarades inte inom pacemål (4.03) och andra vändan WB var klara vid 18.50. Avslutade på ren vilja med rodd på 1,57 men sen pinsamt långsamma WB's brutna på femmor och med en hel del fumlande i uppfångandet av bollen. Borde kunnat bita ihop och pushat dem lite snabbare.

Inte varje dag man får ro 3,5km i ett pass och dessutom värma med drygt 1200m rodd före! Lär nog kännas imorgon..

2 kommentarer:

  1. Skoja inte!
    Hade behövt dig som hare på det här passet dock. Ganska besviken på roddarna!

    SvaraRadera