tisdag 14 februari 2012

Tisdag Team Fran

Dagens pass på Haga och jag hade blivit förvarnad om en Fran-variant i team.

Teknikdel var treor viktade pullups men jag stod över dessa idag.
Strikta känns inget vidare just nu och jag vill inte utmana ödet innan semestern.

WOD - Team Fran for time
200 Thrusters 40 kg
200 Pullups

Metcon: 15:34 Rx
WOD'en kördes i lag om fyra och jag teamade med Per, Stefan och Viktor.
Varje gång stången nuddar golvet under Thrusters straffas hela laget med 25 burpees men alla byten görs med "mänskligt rack" där de andra teammedlemmarna håller uppe stången. Med andra ord - en obefintlig risk för Burpees.
Körde 20 obrutna första segmentet och sen dyga tior tror jag. Landade på dryga 50-55 reps nånstans - stundtals med den intressanta tekniken att hålla stången i öppet grepp hela vägen upp av nån orsak.
Stefan körde sjukt snabba reps på slutet och verkade snarare bli starkare än tröttare.

Pullups hade fria byten och vi hade defintivt varit snabbare om vi bara roterat femmor genomgående istället för att börja på högre reps. Körde som minst 10 reps och var inne på lite butterfly-liknande varianter av och till. Gnagde tyvärr vidare på huden i handen - Note to self; Tape och Liquid Gold är en värdelös kombo eftersom det bara gör att man har fuktig och slemmig tape i händerna..

Avslutade med Tabata Squats: 16, 15, 14, 15, 13, 15, 13, 18

Kändes att man jobbat med höftextension tidigare i veckan, men det blev aldrig riktigt så slitigt som jag trott. Att rotera på 4 personer ger ju en hel del vila.. Det sjuka i situationen är att jag blev lite sugen på en Fran ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar