onsdag 15 februari 2012

Gårdagens Rester = Dagens Stek

Hade fortfarande kvar ett smärre Fran-sug när jag vaknade idag även om det kändes lite småstelt i kroppen.

När jag svängde in på Haga vid tretiden och började känna mig för var det dock väldigt tydligt att mina händer inte tyckte att det var nån god idé. Efter lite uppvärmning, tester av kip och butterfly kip och thruster byggde jag om passet till nåt helt annat.

WOD - 6 Rounds for Time
6 Deadlift 70kg
3 Power Clean 70 kg
6 Burpees

Metcon: 7:48 Rx
Här gjorde effekterna av gårdagens pass sig påminda. Redan på varv två tog korsryggen slut och höftextensionerna var inte direkt så explosiva som de skulle kunna vara. Trist pass att köra solo dessutom.

Nu blir det vila från Crossfit i en dryg vecka till förmån för skidåkning. Men förhoppningvis kan jag hitta nånting som duger för att göra första Open-passet uppe i bergen. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar