måndag 6 februari 2012

Snabb Teknik på Hemvägen

Tog i stort sett hela helgen i soffan med försök till överdosering av hett te för att försöka få förkylningen att ge med sig. Nu verkar hostan mer eller mindre släppt även om det "värmer" lite i halsen av och till.

Rastlösheten fick dock vinna idag så det fick bli ett kort besök på Haga på väg hem från jobbet.

Deadlift for Speed
5-5-5 reps
80-110-130kg
Så snabba femmor som möjligt. Alla kändes helt ok - 130 kändes enkelt.

Deadlift @ 90% (dead stop)
3-3-3
150-160-160kg
Här kändes det tyngre. Alla lyft med helt dött stopp och första repetitionen på sista set blev ett ofrivilligt haltande lyft eftersom jag var på väg att ånga mig 3cm upp innan jag ångrade mig igen och lyfte upp eländet.


Front Squat for Speed
5-5-5 reps
50-60-70kg
Alla reps kändes ganska lätta, men det är ingen vidare explosiv vändning på de tyngre repsen.


Front Squat @ 90%
3-3-3
80-90-100kg
ATG på samtliga och alla lyft kändes enkla. Nu när jag hade en spegel framför mig inser jag ju att min rackposition inte är så jämra snygg... men jag går iallafall djupt!


Avslutade med lite Kettlebellsvingar:
10x32kg
30 sek vila
10x40kg


Hoppas nu verkligen på att kunna köra Metcon imorgon men vi får väl se vad kroppen säger. 10 dagar tills jag måste vara frisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar