torsdag 8 augusti 2013

Ready Player One!

Då tar vi och startar om med en ny polett då.

Senaste veckorna har det hunnits med ett flertal besök hos sjukygmnast och naprapat, en resa till Atlanta som sen gick vidare för en vecka i LA för att kolla på Games 2013 med halva Nordic-gänget för att sen avslutas med lite missade flyg och annat spännande.

Ryggen och höften är bättre nu efter all vila och massvis med promenader så senaste veckan har jag fokuserat på rörlighetsträning, dynamisk stretch och teknik med det aptråkiga kvastskaftet. Dock mycket mer organiserat och seriöst än tidigare där jag i helgen under en dag lade nästan 2 timmar aktiv tid (dvs förutom kaffedrickande) på ren rörlighet och MSR.

Idag utmanade ödet lite och lastade på... en 5kg stång med 2x2,5kg samt plockade fram en 10lbs medball. Man får vara glad för det lilla...

5 set
10 reps Deadlifts for quality


5 set
10 reps Sumo Deadlifts HighPull for quality

5 set
10 reps Medball Cleans

Varmt och kvavt på Nordic men jag tyckte att det var läge för en light-metcon medan hoppet om att regnet skulle avta minskade.

WOD: 20 min EMOTM
4 Medball Cleans 10lbs
2 ShuttleRuns (2x10m)

Gick till min glädje riktigt bra. Hade bara tänkt köra 10 min men fördubblade det av bara farten. Trots att jag körde på lätt vikt och runt 75% effort med teknikfouks blev det rktigt flåsigt till slut och det kändes lite i benen i cykelturen hem i spöregnet.

Hoppas på att orka ta mig i kragen när det gäller lite gamesbilder i helgen men vi får se. Jag har ju lite mobility att ta tag i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar