lördag 31 augusti 2013

Polaren Prowler och Missunsamma Mattan

Lite småstum i kroppen idag men annars riktigt bra. Kändes som ett bra beslut att kliva av gårdagens kickoff i väldigt god tid (läs: innan middag & lekar) för att istället åka hem och varva ned. Lyckades med konststycket att sova drygt 10h och det hör inte till vanligheterna.

Riktigt taggad inför dagens grinder men jag var inte helt förberedd på hur vissa delar i passet skulle te sig.

Lite kort uppvärmning och mobilitet, men jag tror bestämt att jag glömde kaffet innan.

WOD for Time (60-70%)
2000 m Row
15 Prowler Push 10m
2000 m Keisercykel
15 Prowler Pull 10m
2000 m Row

Metcon: 40.03

Ett pass som kändes riktigt passande och kul - bara att fälla ned pannbenet och köra i kontinuerlig pace.... men jag hade inte räknat med Nordics nya fina skurmaskin. Min nya ärkefiende!

Skruvade upp dampern lite mer till strax under 5 på rodden och körde första 2K på välpaceade 7.21 där jag körde jämnt tempo med passets deltagare som hade 250m-segment som en del i dagens WOD. Det blir enklare med lite draghjälp.

Gick sen muntert bort till min "60%-släde" -dagen till ära lastad med 60kg, satte axlar och händer på plats och började knuffa..

Sen knuffade jag lite till, klev ur ena skon och till slut började eländet röra sig. WTF?!?!
Första sträckan tog 20sekunder och jag höll på att fastna halvvägs. Körde 3 st 10m-sträckor innan jag insåg att jag måste plocka av och lämnade en 20kg-kaka i ett hörn.

40kg är ju rena sprintvikten men det var som om golvet var belagt med kardborre och flugpapper...
Prowler Push tog nästan 10 minuter och var riktigt fruktansvärt men jag VÄGRADE plocka av mer. Nån måtta får det vara procent eller ej!

Boxningscykeln på dryga 5 minuter och sen var det dags att dra släden. Nu är de TRX-handtag vi använt trasiga så draglinorna är öglor i 3cm spännband vilket inte gjorde det trevligare.
Lite enklare är knuffandet trots allt eftersom draget kommer i bättre vinkel. Tappade räkningen och gjorde för säkerhets skull två extra sträckor och landade på knappa 9 minuter.

Sista rodden var mest på vilja och det pustades och frustades en hel del innan den landade på 7.48.

La mig sen direkt nedanför rodden för att försöka få tillbaka livslusten innan jag flyttade mig till plattformen för att ligga ned en stund till för att få ned puls och kroppstemperatur och lyssna på det rogivande skyfallet. All in all - ett bra rehabpass!

Borde kunna klippa 6-8 minuter på denna på ett "normaltalkat" golv, men är det nyskurat så är det.
Jag skyller allt på golvet. Prowlern och jag är ju polare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar