tisdag 26 juni 2012

På fronten intet nytt

Inte mycket nytt att rapportera egentligen, men en uppdatering kan ju vara på sin plats.

Ryggen är fortfarande inte bra och jag har haft lite domningar högerfoten. Nu vet jag inte om jag bara är hypokondrisk som kopplar dem till ryggen eller om jag haft dem sen tidigare efter hälseneoperationen. Om inte annat så har de resulterat i en remiss till magnetröntgen så nu väntar jag bara på kallelsen.

Har hunnit med lite lätta lyft och lätt rodd senaste veckan; Lite pressar, Front Squat och lite DoubleUnders-tester där jag hittade tillbaka till ett gäng 6-8 obrutna igen. Fortfarande med en rent galen arbetsinsats dock.

Efter midsommar blev däremot tyvärr ryggen sämre igen. Och inte ens på grund av nåt wild and crazy firande eller små grodor utan troligen bara på grund av en djup lätt silltallriksinducerad nattsömn som gjorde att jag stelnade till lite extra. Lite ommöblering av vattenskadat gods i källarlokalen kan ju ha inverkat förstås,,,

Vänsterarmen blir iallafall bättre, men bröstryggen stelnar allt eftersom jag inte får träna som vanligt.
Nåväl, fortsatt sjukgymnastik i väntan på diagnos och jag har iallafall haft första passet pilates inför rehabträningen. Men jag saknar skivstänger, kettlebells och attackrodd.. och nästan burpees..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar