lördag 16 juni 2012

Helghäng

Klassiskt helghäng på ett i övrigt Nordic idag med Björn, Andreas, Danne och Tobias med "Kaffe as Rx'ed". Lite mör i kroppen sen sjukgymnastik/nål-sessionen i torsdags och fredagen var en abnorm stressdag på kontoret igen som knappast hjälpte.

Ingen foamrolling på inrådan av Martin men en hel del mobilitet där Jonna konstaterade att det var min dåliga axelrörlighet som förstör mina handståenden. Handstående var dock inte ryggvänligt idag.

Testade lite femmor marklyft på 40 & 60 kilo och gick inte längre än så på de lyften, men lite frontböj kan man ju alltid köra:

Front Squats
5-5-5-5-5-5-5
40-60-70-70-80-80-80kg
Återigen med återhållna vikter. Björn kollade teknik på några av de tyngre och jag går lite djupare än nödvändigt och har tydligen en vag tendens att vilja rulla över lite på tå. Har ett sjukt sug efter att få köra lite tyngre lyft och metcons nu och känna mig lite fysiskt slutkörd, men det är väl bara att pressa tålamodet.

Det som oroar mig lite nu är att jag börjar känna mig bättre muskulärt i ryggen men att jag fortfarande har en lite brännande "getingsticks-smärta" vid några kotor. Om jag ska kunna jaga Björns nya gymrekord på "1 min row for distance" måste ju ryggen börja funka normalt snart..

Borde man bli oroad när man inte är smärtfri efter 3 veckor?

1 kommentar:

  1. Kul att se dig i torsdags! Och tack för kommentaren om mina split jerks, det var snällt sagt :) du måste ha missat dem på 55 kg, haha. Hoppas det blir bättre med alla skador och att vi ses på Nordic snart.

    SvaraRadera