lördag 17 mars 2012

Äntligen Feberfri

En allmänt jobbig vecka med sjukdom, stamrenovering. trassel i jobbprojekten och en förlorad kär familjehund. Nu håller vi tummarna för att all skit koncentrerades just till vecka 11 och att nästa startar med flaggan i topp!

Är iallafall äntligen feberfri om än fortfarande väldigt sliten i kroppen så formell träning är inte att tänka på.
Jag hade dock en bokad rörligetssession med James som var tillbaka på CFN i några dagar och den tänkte jag inte missa. Denna gång med fokus på mobilitet i axlar, bröst och bröstrygg.

Han kunde snabbt konstatera ett antal låsningar och jag var like förvånad den här gången som sist över vilka förändringar han lyckades genomföra på bara en timme. Nu har jag ett batteri av nya övningar att köra som greasing närmaste månaderna. Fick även bekräftat att mina tidigare övningar gett resultat då jag aktiverade hela posterior chain mycket bättre och hade generellt bättre stabilitet och anspänning.

Stannade sen kvar och kollade på några heat av 12.4 och dömde Björn U.
Wallballs ser ut att suga kraft ordentligt och det var tydligt att se att det var svårt att hålla teknik/standards när kraften började tryta.

Det är absolut inte läge för mig att köra den, men jag ska nog titta förbi imorgon och kasta upp bolleländet EN gång bara för att slippa streck i betyget.,, men det vore såå skoj att få gå all in på denna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar