söndag 15 januari 2012

SpontanWOD med rodd

Ännu en natt med skräpsömn så var mer än lovligt seg idag.

Åkte till Nordic vid halv tre med den väldigt lösa planen att köra stretch och svära över DoubleUnders.
Väl där lockades jag med av Björn och Mikkel att haka på en Metcon istället så det blev en akutsnabb uppvärmning av några utfall, shoulder rolls och säkert 150 meter rodd innan vi drog igång.

Pga utrymme och det pågående passet hade vi släpat upp tre roddar på lyftplattformen.

WOD - 10 min
Buy-In:  2000 m Row
AMRAP DoubleUnders

Score: 28 DoubleUnders
Tja här visste jag ju att jag inte skulle ha nåt att komma med.
Började skönt med lite psyk-krig på rodden mellan Björn och mig där jag gick ut (för) hårt och där Björn istället spurtade på slutet. Riktigt jobbigt att sitta så vi såg varandras displayer och att vi låg inom ca 10-20 meter från varandra större delen av tiden.
Mikkel - som enkelt tog både rodden och passet som helhet - satt lite på sidan så vi hade ingen aning om hans sträcka.

Kändes en del i baksidan idag med tanke på de två senaste dagarnas pass och jag släppte av lite på slutet för att hämta andan. Kul att vara sist på 7.10 i en pacead 2K-rodd  ;)

Med tanke på att jag inte kan hoppa rep utvilad så gick DU skräp-illa som förväntat. Hoppade i korridoren och slog repet i bjälkarna några gånger men kan man inte hoppa rep är det ingen vidare ursäkt. Som bäst några obrutna treor och tvåor..

Totalt utklassad med andra ord, men sånt är livet. Ett riktigt kul pass trots allt och sannolikt precis vad jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar