fredag 27 januari 2012

En hönsflock av en fjäder med Eleiko

Dagens träning blev minst sagt betydligt mer omfattande än jag planerat.

Hade en ledig dag och kom in till Nordic vid niotiden (efter att ha avbokat lunchpasset pga lite sträv hals) för att köra lite greasing och OHS. Ruggigt stumma ben sen i tisdags och min D0-rodd var sjukt tung.

Insåg sen att jag glömt att det var Oly-workshop med Eleiko i gymet idag som skulle börja kl 10, så jag hann bara med en del av vad jag planerat.

OHS
5-5-5-5-5
20-30(F)-35-40kg(PB)
Sjuk get-övning för min del! Tappade 30 på andra försöket efter 4 reps då det nöp i axeln.
Übermacho nog är en femma på 40 nytt personbästa för min del. I höstas tippade jag framåt på ettor på den vikten..

Hade precis börjat plocka ihop eftersom Eleikos Workshop skulle dra igång när Rickard erbjöd mig att hoppa in eftersom det fanns en ledig "bonusplats". It's my Lucky Day :)

Teamade med Danne och hann gå igenom massa teori, teknikövningar i Snatch, Clean och Split Jerk. En hel del garv, frustration och många nya insikter. Nytt PB på 2RM Split Jerk på 80kg men det var nog inte helt snyggt. Vi lyfte dessutom vid roddarna där det är strängt dumpningsförbud - inte för att jag tror att nån av oss kunnat gå tyngre. Särskilt inte efter att Danne drog stången i hakspetsen på sista lyftet..

Konstigt nog har jag betydligt svårare för att splitta än att bara köra Push Press.
Glädjande nog fick jag positiva omdömen på några av mina Squat Cleans - det kanske går att lära gamla hundar frivända...


Avslutade med hastighetsövningar på 4 set om 2 rep "maxfart" Power Clean på 50kg och 3 set av maxfart 5 reps Front Squat på 50 kg. Tror mina snabbaste 5'or var precis över 5 sekunder.

Så dagens plan av "snabb teknikträning" slutade med 1h egen träning följt av drygt 4h Workshop och när jag kom hem väntade en stor kartong nyttig läsning från Amazon :)

Önskar dock att jag inte haft alla dessa squats i benen sen tidigare i veckan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar