tisdag 17 januari 2012

Fungerande Gameplan

Pass på Haga som vanligt på tisdagar och idag fick vi tänka själva. Alltid en utmaning under en metcon men tror min gameplan och justering därav funkade bra.

WOD - For Time
60 Pushpress 30kg
60 Pullup
60 Lateral Burpees
60 Squats
partition as needed (reps/order)

Metcon: 10.31
Insåg direkt att Lateral Burpees skulle vara värst för mig och att Pushpressarna sannolikt enklast.
Grundplanen var att börja med PP och försöka köra  dem obrutet som BuyIn och sen partitionera resten, men justera under passets gång och aldrig köra till fail.

Insåg runt 30 reps att obrutna PP skulle sänka mig och bröt istället ganska pigg vid 40 och började sakta beta av Burpees för återhämtning, 10 PP, några till Burpees och sen avsluta sista 10 pressarna.
Då hade jag mentalt klarat av min buyin och hade bara 38 burpees kvar plus pullup och squats. Allt paceades kring burpees så så fort jag bytte övning eller bröt så gjorde jag några. Squats bröts 20/20/20 och pullups på tior, en femton och en femma men var ovanligt sega idag. Bara liten känning i axeln men ändock..

Som helhet ett bra flåsigt pass, men jag undrar om jag skulle ha gått tyngre på PP (trots att 30 var rek vikt). Kul om inte annat att en plan (med plan B) faktiskt funkade. Kände mig oförskämt fräsch efter passet och återhämtade mig snabbt.

Avslutade med 3x5 rullningar - inte nån favoritövning direkt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar