onsdag 11 januari 2012

Litet årsbokslut för 2011

Fortfarande lite Fran-hosta sen igår och missade tyvärr den planerade lyftsessionen på lunchen.

I brist på träning har jag roat mig med att kolla på klipp och försöka göra lite bokslut på träningsåret 2011.

Framsteg i siffror:
20102011
Deadlift170 kg185 kg
Press70 kg75 kg
Pushpress80 kg90 kg
FrontSquat110 kg130 kg
BackSquat120 kg140 kg
HSPU Kip-9 reps
MuscleUp-1 reps
Kip Pullup24 reps27 reps
Grace-4:19 Rx
Fran-4:28 Rx
Freja-5:50 Rx

Skönt att se att det går åt rätt håll. Sjukt nöjd med vissa resultat, inte riktigt lika imponerad över mig själv i andra avseenden. Nådde inte alla årsmål för 2011 där jag missade alla roddmål men har inte på långa vägar rott lika mycket i år.

Målet på 200 kg marklyft stötte på patrull vid hamstringskadan i slutet av sommaren och målet på 40 Pullups ligger fortfarande kvar. Det borde dock skalas upp till 41 om jag någon gång ska klara samma antal pullups som min ålder.
Fegaste missen är nog på DoubleUnders där jag pinsamt nog helt enkelt undvikit övningen. Skam, bot och bättring. Fånig övning som håller mig från Rx i många pass...

Däremot lyckades jag med några saker långt över förväntan; En Fran-tid långt bättre än jag vågat hoppas på, nästan dubbla målet på HSPU, avklarad MuscleUp och tyngre Front Squats än jag trott.

Rent generellt märker jag ju en långt förbättrad arbetskapacitet och att jag oftast tar mig an WODs lite smartare ur ett prestationsperspektiv. Oftast alltså..

Året har annars varit en resultatmässig bergochdal-bana, ofta kopplat till skador av olika grad och kontorsarbetsbelastning som påverkat.

Nu ska jag bara försöka komma fram till lite relevanta mål för detta år. Kost, vila och sannolikt en hel del rörlighets/teknikmål är inga högoddsare.

 2012 - Here we go - Nytt jobb, nya möjligheter, starkare pannben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar