torsdag 10 maj 2012

Trött och trasig

Det var kanske inte så smart att gå all in på tisdagspasset men det var skönt mentalt att få blåsa ur kroppen lite.
Däremot blev det inte många timmars sömn natten efter tack vare axeln som några gånger fick mig att vakna sittande rätt upp i sängen. Inte bra alls...

Gårdagen blev således ingen träning men väl typ 16h arbete (igen) så inatt var det mer komatos sömn fram till ett uppvaknande av den beryktade dag-2-träningsvärken.

Cyklade förbi Nordic för just a little something men det var pinsamt uppenbart att jag är inne och naggar på reserverna nu.

5 min D0-rodd: 1318 meter
So far so good - lite stel i baksidan och stumma ben.

DoubleUnders 5 min
Körde med speedrope idag och det funkade inte alls. Det lätta repet inte accelererar som vanligt i mina "intervallvevar". Ettor som bäst och en massa snubblande.

Teknik Snabba Boxjump 45cm
5-5-5-5-5-5
Kändes faktiskt bra idag. Fokus på att stabilisera bålen och att sluta stirra på lådan i hoppen.

Deadlift
10x60 explosivt
6x100kg
2-2-2-2-2-2
140kg(F)!?!?!
Kändes bara fel i ryggen redan på första lyftet på 140 så jag släppte ned väldigt tidigt. Kände på stången några gånger till men insåg att jag inte skulle lyfta idag. Galet tungt och fick ingen anspänning i korsrygg/hamstrings. OK att jag har lite träningsvärk men detta kändes skumt...

Handstand 3x90%.
30-23-26sek
David påpekade att jag saknade all typ av Hollow-position i handståendet vilket gör det onödigt jobbigt. Försökte få till det på bättre på vända 2 och 3 men det känns som om rörligheten i bröstryggen sätter käppar i hjulet - eller så har jag bara fel teknik. Troligast är väl en kombo.

Avslutade med lite foamroller/stretch över ryggen. Trots att jag tycker att jag är så stel så är jag mycket rörligare i ryggen än i höstas märker jag.. alltid nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar