söndag 13 maj 2012

Kramplösning DeLuxe

Tydligen mer sliten än jag trott och torsdagens lilla teknik var nog både droppen och en indikation på detta. Har fortfarande svårt att fatta att 140kg vägrade lämna marken, men sen dess har jag haft intermittenta kramper och smärtor i hamstrings/säte och framförallt korsryggen.

Ryggen har krampat ihop nattetid mer än en gång så det har blivit en hel del tennisbollsterapi mellan sessionerna vid datorn i helgen. Lite ironiskt när jag bara för några dagar sen påstår mig fått en påminnelse om tankesätt från Mads föreläsning och sen direkt går och gör tvärtom och kör på ren
vrång-frustration och inte tänker efter. Jag var ju redan lite trött innan tisdagspasset och är extremt dålig på OHS så att fokuserat försöka låsa ihop ryggen och ignorera smärttröskeln för att köra 50 reps på vilja - om än bara på 20kg - är väl kanske inte det smartaste. (men jag tror jag var den enda som nådde DoubleUnders inom de 2 minuterna.. nåt måste jag ju anse mig uppnåt..)


Är huvudet dumt får kroppen lida.. och äta Voltaren.


Lite piggare idag och triggad av solskenet parkerade jag utanför Nordic och körde en gammal stress-release-klassiker; Gå tills du lessnar!

Det blev dryga 3h halvrask promenad med utgång från Odenplan via yttervarv runt Djurgården/Blockhusudden med lite blandade avstickare och zickzack i stan innan jag avslutade på Nordic för lite mobility. Runt 2 mil om jag ska tro Googlemaps.

Körde min JJ-dans men framför allt massvis med foamroller. Blev dock lite oroad efter en mindre bekväm vända med lacrossebollen när jag plötsligt inte kunde ta mig upp från golvet genom situpsrörelse eftersom ryggen protesterade. Lät ryggen återhämta sig från den omilda behandlingen med lite mjukare stretchar och mer foamrollers så var tjuvnypet nästan försvunnet. Obehagligt..

Kunde sen inte hålla mig och körde lite lite striktpress: 8 reps på 40 och 3 reps på 60kg men det fick vara allt idag. Tragiskt nog blir det mer tid vid tangentbordet ikväll men med en förhoppning att slippa logga in under långelgen. Hade planerat att delta på CF Gymnastics under helgen men tog det vuxna beslutet att släppa min plats redan för 2 veckor sen.

Crossfit Rehab Speciality någon?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar