fredag 25 maj 2012

Däckad på riktigt

Försökte mig på att köra passet på Haga på lunchen idag. Dumt.

Började med sandsäckssläpning i intervall 70 sek på, 70 sek av. Fredrik trimmade min och Pers säck med några extra kettlebells. Gick hur fint som helst i ca 50 sekunder sen blev det plötsligt galet tungt. Samma "tidsvägg" varje varv.

Sen bjöds det på utomhusvariant på FGB men med sex stationer där vi alla började på olika plats för logistikens skull.

WOD 3 Rounds of 1 min AMRAP w 2 min rest between Rounds
Sledgehammer
Tyre Flip
KB ThrusterThrow
KB PushPress
Sleigh Pull 55kg
Bear Grip Carry

Metcon: N/A

Började med slägga men höll som ordinerat igen lite och kände efter. Armbågen gillade det inte riktigt.. Bytte full av entusiasm till däcket..
Flippade stora däcket 5 gånger ganska enkelt men började få lite känning i armbågen. På rep 6 tappade jag koncentrationen och det nöp till i ryggen.

På riktigt den här gången.

Hade svårt att ställa mig upp, såg stjärnor och det susade i öronen. Försökte röra på mig försiktigt och efter 20 min började det bli bättre men nu 90 minuter senare är jag fortfarande lite kallsvettig och illamående.
Smärtan strålar ner i hamstrings och fram i höftböjarna och ibland hugger det till så man tappar andan.

Behöver jag säga att humöret inte är på topp nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar