torsdag 10 november 2011

Träning? Troligen inte..

Jag vet inte om jag gjorde nåt fel under tisdagens pass... Jag hade verkligen förväntat mig träningsvärk i säte och ben efter ca 100m utfall med 20 kg kettlebell och löpning på det, men det enda jag känner av är stekta höftböjar/insida lår och en ömmande högeraxel/nacke. Är det normalt?

Nästan lite besviken.

Hade planer på att hinna träna lite styrka idag men dagsagendan havererade ganska duktigt. Det är en utmaning att försöka få till lite ledighet, men jag var iallafall inne på Nordic som hastigast där jag började med att snacka med Nils "The Beef" som just avslutat Cindy.

Hade lite sug, men tänkte inte köra Cindy solo för andra gången i sträck. Dessutom vet jag av erfarenhet att träningsvärk och längre flighter inte är nån lysande kombo.

Greasing
Kaffe följt stretchar, shoulder rolls, tennis/lacrosse-boll. Allmän shoulder mobility.

Halted Deadlift (3 sec @ 5cm, 1 sec @ knee)
2-2-2-2-2
60-70-80-100-100kg
Kändes jämntungt konstigt nog. Mest öm i händerna..

Det var allt som hanns med idag. Knappt värt att kallas träning.

Nästa pass blir på Crossfit Lifespark om några dagar. Ska bli kul med lite boxvariation :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar