tisdag 1 november 2011

Thruster-ettor och axlar

Idag blev det två besök på Haga.
Först för att vikariera för Jenny och köra pass för HP på lunchen och sen för att köra själv kl 17.

HP-klassen fick köra Rumänska Marklyft och sen en modifierad Fight Gone Bad med en sista treat av lite Hollow Rock.Ett riktigt flåspass.

Efter jobbet hade Jenny satt ihop ett duktigt slitigt pass åt oss.

Teknik/Styrka
Thrusters 1-1-1-1 @ 90%
(50-) 60-64,6-70-74,6kg
Genomgående personbästa eftersom jag aldrig kört ettor på Thrusters förr.
Får inte det där explosiva drivet upp utan rörelsen blir mer mjuk och kontrollerad utan "pop".
Lite känningar i baksida axel och svårt att få dem att kännas naturliga. Men kul att ha testat iallfall och det var absolut inga maxlyft. Jag måste verkligen lägga tid på uppvärmning av axlar inför sånt här.
Allt kördes utan rack så alla lyft inleddes med en (muscle-)clean. Sedvanligt osnygg fick jag höra...

WOD AMRAP 15 min
4 Wallclimb
8 KB Thrusters 2x16kg
20 Doubleunders (Sub 40 Singles)

Metcon: 6 varv
Sjukt jobbigt pass.
Som vanligt trissade jag & Per varandra vilket resulterade i att vi båda gick ut för hårt och det märktes verkligen efter första varvet. Efter det anammade vi lite olika strategier; Jag försökte verkligen pace'a genomgående, ta det lugnt mellan övningarna och planera vila medan Per körde mer metodiskt och kontinuerligt.
Och när tiden var slut skilde det hela 2 wallclimbs mellan oss... tyvärr för mig till Pers fördel ;)

Wallclimb är verkligen en övning som man kan kan ta HELT slut i.. I varv 4 gick jag för fort över till dem och det var nära ett smärre haveri med instabilitet i vänsterarmen men med pannben (och näskross-fobi) så löste det sig.

Tror med all säkerhet att detta kommer kännas imorgon. Sweet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar